57e conférence PhiloSitué-es : Arina Pismenny (University of Florida (25 novembre, 14h)

Pour sa 57e conférence, PhiloSitué-es (anciennement « Fillosophie ») a le plaisir d’accueillir Arina Pismenny (University of Florida) pour une conférence intitulée « Pansexuality: A Closer Look at Sexual Orientation« .

La présentation aura lieu le vendredi, 25 novembre à 14 h, au local W-5215 de l’UQAM (455 boulevard René Lévesque).

Résumé de la conférence :

What is ‘sexual orientation’ for?’ is a question we need to answer when addressing a more seemingly basic one, ‘what is sexual orientation?’. The concept of sexual orientation is grounded in the concepts of sex and/or gender since it refers to the sex or gender of the individuals one is sexually attracted to. Typical categories of sexual orientation such as ’heterosexual’, ‘homosexual’, and ‘bisexual’ all rely on a sex or gender binary. Yet, it is now common practice to recognize sex and gender categories that transcend these binaries. Should our sexual orientation categories be revised to reflect sex and gender diversity? If so, how? Drawing on the example of pansexuality, I argue that they should. The reason is that because the point of reconstructing the concept of sexual orientation should be political: it should make it easier to argue for the protection of those who have been marginalized or discriminated against because their sexual attraction is other than heterosexual.

Pour trouver plus d’informations sur la conférence, veuillez consulter l’événement facebook ou notre site web.

La conférence sera donnée en anglais et se veut ouverte à un public général. Nous pourrons prendre vos questions par écrit (sur papier ou sur les réseaux sociaux).

Des collations et des boissons chaudes (thé, café) vous seront offertes à la suite de la conférence.

Nous espérons vous y voir en grand nombre !

L’équipe PhiloSitué-es